Mihau, właśnie mnie wyprzedziłeś bo w jednym z numerze GT nr 6[102] czerwiec 2007 była na okładce i opisana imprezka właśnie z chłodzeniem NOS, nie mam skanera bo bym zrobił skany
TDI – wysokoprężne jednostki napędowe
Zwiń
X
-
TDI – wysokoprężne jednostki napędowe
Technika TDI, która pojawiła się na rynku niemal 20 lat temu, zrewolucjonizowała światowy rynek silników wysokoprężnych. Dziś wielu kierowców nie wyobraża sobie samochodu wyposażonego w inną jednostkę napędową.
Pierwsze silniki TDI (Turbodiesel Direct Injection) w samochodach osobowych pojawiły się na rynku w 1989 roku. Pierwszy na świecie silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, od razu zyskał wielu zwolenników. Zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania jednostka oferuje wysoki moment obrotowy i znakomite osiągi. Oprócz tego, charakteryzuje się niespotykaną dotychczas oszczędnością i wytrzymałością. W 2007 roku producent samochodów ©koda wprowadził do silników TDI bezpośredni wtrysk paliwa w technice Common Rail.
Yeti jest pierwszym modelem ©kody, w którym montowana jest podstawowa wersja silnika wysokoprężnego 2.0 TDI CR DPF 81 kW (110 KM), a ponadto dwie mocniejsze wersje tego silnika o mocy 103 kW (140 KM) oraz 125 kW (170 KM). Są one wyposażone w nowoczesny układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa Common Rail i filtr cząstek stałych. Zastosowanie tych rozwiązań zapewnia wysoką kulturę pracy i sprawność termodynamiczną silnika, a także łatwość uzyskiwania wyższych parametrów użytkowych oraz niższą emisję spalin. Wyposażony w jednostkę TDI CR 2.0 o mocy 125 kW (170 KM) Yeti rozpędza się od zera do 100 km w ciągu 8,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 201 km/h. Średnio zużywa 7,0 l paliwa na 100 km (w cyklu mieszanym).
Jednym z najbardziej oszczędnych modeli ©kody jest Octavia Greenline, dostępna wyłącznie z silnikiem 1.6 TDI CR DPF 77kW (105 KM) z manualną, pięciostopniową przekładnią. Octavia napędzana jednostką TDI charakteryzuje się oszczędnością paliwa, zmniejszoną emisją CO2 i szkodliwych substancji: emituje zaledwie 114 g CO2/km.
-
-
źródło z którego to przekleiłeś :idea: :?: :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
słowo klucz chyba a jak wrzuca do newsów to powinien to zamieścić :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
"Wyposażony w jednostkę TDI CR 2.0 o mocy 125 kW (170 KM) Yeti rozpędza się od zera do 100 km w ciągu 8,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 201 km/h."?....czy nie uwazacie ze na 170 koni..to troche mała prędkość maksymalna?
moja octa I 130 konna , fabrycznie ma 207 podane, a do 210 uda się ją rozbujać...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981na 170 koni..to troche mała prędkość maksymalnaprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Superbmanładne !
jedni wola kolor blond, inni ........ :diabelski_usmiech
ale zastanawiające jest to podejście Skody do tematu 4x4 i DSG
tylko gdyby była O2 w 4x4 i DSG kto by kupował VW albo Audi :?:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
W yeti jest 4x4 stad ta prędkość maksymalna dodatkowo przez opory rozdziału siły na 4 koła.
Zgodzę sie z przedmówcą 4x4 z DSG - moje następne auto - na dzień dzisiejszy to ma tylko audi A4 quatro z s-tronic.
Siedziałem w Yeti - bardzo przyjemnie - cena trochę powala bo można mieć w tej cenie octavie scouta
Komentarz
-
Komentarz