TDI – wysokoprężne jednostki napędowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    TDI – wysokoprężne jednostki napędowe

    Mihau, właśnie mnie wyprzedziłeś bo w jednym z numerze GT nr 6[102] czerwiec 2007 była na okładce i opisana imprezka właśnie z chłodzeniem NOS, nie mam skanera bo bym zrobił skany
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    TDI – wysokoprężne jednostki napędowe

    Technika TDI, która pojawiła się na rynku niemal 20 lat temu, zrewolucjonizowała światowy rynek silników wysokoprężnych. Dziś wielu kierowców nie wyobraża sobie samochodu wyposażonego w inną jednostkę napędową.

    Pierwsze silniki TDI (Turbodiesel Direct Injection) w samochodach osobowych pojawiły się na rynku w 1989 roku. Pierwszy na świecie silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, od razu zyskał wielu zwolenników. Zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania jednostka oferuje wysoki moment obrotowy i znakomite osiągi. Oprócz tego, charakteryzuje się niespotykaną dotychczas oszczędnością i wytrzymałością. W 2007 roku producent samochodów ©koda wprowadził do silników TDI bezpośredni wtrysk paliwa w technice Common Rail.

    Yeti jest pierwszym modelem ©kody, w którym montowana jest podstawowa wersja silnika wysokoprężnego 2.0 TDI CR DPF 81 kW (110 KM), a ponadto dwie mocniejsze wersje tego silnika o mocy 103 kW (140 KM) oraz 125 kW (170 KM). Są one wyposażone w nowoczesny układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa Common Rail i filtr cząstek stałych. Zastosowanie tych rozwiązań zapewnia wysoką kulturę pracy i sprawność termodynamiczną silnika, a także łatwość uzyskiwania wyższych parametrów użytkowych oraz niższą emisję spalin. Wyposażony w jednostkę TDI CR 2.0 o mocy 125 kW (170 KM) Yeti rozpędza się od zera do 100 km w ciągu 8,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 201 km/h. Średnio zużywa 7,0 l paliwa na 100 km (w cyklu mieszanym).
    Jednym z najbardziej oszczędnych modeli ©kody jest Octavia Greenline, dostępna wyłącznie z silnikiem 1.6 TDI CR DPF 77kW (105 KM) z manualną, pięciostopniową przekładnią. Octavia napędzana jednostką TDI charakteryzuje się oszczędnością paliwa, zmniejszoną emisją CO2 i szkodliwych substancji: emituje zaledwie 114 g CO2/km.

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      źródło z którego to przekleiłeś :idea: :?: :roll:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • Maru 123
        RS
        • 2008
        • 4660

        #4
        MisiekWAW, chyba stąd http://www.autoflesz.pl/artykuly/421..._napedowe.html
        1.8T AGU L&K

        2.0TDI BKD ELEGANCE

        TOYOTA LAND CRUISER J95

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          słowo klucz chyba a jak wrzuca do newsów to powinien to zamieścić :idea:
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2009
            • 10917
            • Fiat

            #6
            "Wyposażony w jednostkę TDI CR 2.0 o mocy 125 kW (170 KM) Yeti rozpędza się od zera do 100 km w ciągu 8,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 201 km/h."?....czy nie uwazacie ze na 170 koni..to troche mała prędkość maksymalna?
            moja octa I 130 konna , fabrycznie ma 207 podane, a do 210 uda się ją rozbujać...

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez sew1981
              na 170 koni..to troche mała prędkość maksymalna
              prędkość maksymalna nie jest tylko i wyłącznie zwiazana z moca auta ale też na przykład z bryłą nadwozia i oporem jaki ona generuje (tzw współczynnik Cx) :P
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Dodatkowo to auto wlecze za soba Haldexa.


                Na mokrym taki Yeti powinien lepiej sie zwijac od RS-a 8) Dlubnac bydle i bedzie jezdzic calkiem owocnie, tylko szkoda ze nie mozna zamowic DSG
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  tylko szkoda ze nie mozna zamowic DSG
                  brzydkie toto jest :diabelski_usmiech
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • Superbman
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 208

                    #10
                    piotrek_gdy, ładne ! 8)
                    252/555

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Superbman
                      ładne !
                      no to już kwestia gustu :lol:
                      jedni wola kolor blond, inni ........ :diabelski_usmiech

                      ale zastanawiające jest to podejście Skody do tematu 4x4 i DSG
                      tylko gdyby była O2 w 4x4 i DSG kto by kupował VW albo Audi :?:
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • megon
                        Rider
                        • 2009
                        • 303

                        #12
                        W yeti jest 4x4 stad ta prędkość maksymalna dodatkowo przez opory rozdziału siły na 4 koła.

                        Zgodzę sie z przedmówcą 4x4 z DSG - moje następne auto - na dzień dzisiejszy to ma tylko audi A4 quatro z s-tronic.

                        Siedziałem w Yeti - bardzo przyjemnie - cena trochę powala bo można mieć w tej cenie octavie scouta

                        Komentarz

                        • Tomaszek
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1545
                          • Citroen

                          #13
                          Maicroft i z tego co juz wiem RS-ka nie ma szans na starcie z Yeti (170KM) :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • tomek
                            L&K
                            • 2005
                            • 1078

                            #14
                            Zamieszczone przez megon
                            na dzień dzisiejszy to ma tylko audi A4 quatro z s-tronic.
                            za daleko szukasz :twisted: -> superb v6

                            co do oporów haldexa, to nie jest tak źle. w TDI 110km różnica to raptem 3km/h i 0,6 sekundy do 100.
                            O2FL RS | S2 | F2

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez tomek
                              superb v6
                              mówilismy (mysleliśmy) o dieslach
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              Pracuję...